Статията не е просто текст, а събран смислен материал според професионалната мрежа за копирайтинг Postvai.com.
В Интернет тя се използва най-вече в блогове, портали или онлайн издания. Тук статията е литературна форма за обсъждане на проблеми.
Прочетете всичко от http://postvai.com
Рекламната статия предоставя полезна и подробна информация за продуктите или услугите на дадена фирма.
Лично аз предпочитам ягоди със сметана, но рибата предпочита червей”.
Д. Карнеги
Как се пише статия, която продава?
Първо трябва да съберете необходимата информация за темата и целевата аудитория за да насочите обръщението си именно към нея. Това са хората, който с най-голяма вероятност ще купят рекламирания продукт. Опознайте ги, разберете тяхната възраст, пол, местожителство, образование и доходи. Установете техните стереотипи за да откриете съдържанието, което продава и да го сложите на най-видното място.
Подгответе се добре. Намерете подходящи материали по темата. Изучете добре спецификите на това, за което ще пишете. Много полезен ресурс за намиране на информация е социалната мрежа за копирайтинг http://postvai.com/.
Ползвайте различни източници на информация, не се ограничавайте само до намереното в Интернет. И четете книги, много книги.
Когато сте готови, направете списък с предимствата на продукта. Степенувайте ги по важност – най-полезните за потребителите са на първо място. Набележете си фактите, които ще ви свършат работа.
Ако ползвате статистики, проверявайте добре източниците си.
Ако слагате цитати, не забравяйте кавичките и името на автора.
Открийте кои са най-силните думи? Те са вашето заглавие. То трябва да е атрактивно, за да привлича посетителите и същевременно да е кратко и информативно.
В съдържанието на статията проличават вашите копирайтинг умения. Съчетайте полезната информация с емоция. Възползвайте се от технологията на Мрежата, направете съдържанието си интерактивно. Нека то никога не свършва. Нека читателят има възможност да прочете още и още, като последва линковете, поставени в текста.
Повечето хора не четат целия текст, а само скролват през него. Затова подчертайте или болтвайте някои ключови изречения в статията си. Използвайте различни цветове (все пак не прекалявайте) и едър шрифт, за да може лесно да се чете. Имайте предвид, че интернет читателите не обичат дълги текстове. Използвайте списъци – номерирани, с булети, с тиренца.
Колко трябва да е дълга една статия? Повечето специалисти препоръчват от половин до една страница. Ако искате да кажете повече неща, публикувайте серия от статии по темата. Но ако имате по-сложен продукт и статията трябва да е достатъчно дълга.
Темите на вашите статии е добре да са свързани не само с рекламирания продукт. Помислете за всичко, свързано с вашия продукт и начините, по които клиентите го използват. Ще се изненадате колко полезни и интересни теми, ще изникнат.
Ако имате блог редувайте ги с някакви други интересни теми. Желателно е да са някъде 3:1 в полза на рекламираното, с честота на публикуване на статиите веднъж на 2-3 дена. Предоставяйте редовно информация за горещи теми и нови мании, бъдете винаги на гребена на вълната. Нека вашият сайт да бъде приятен и жив.
Подберете подходящо изображение, което да привлича вниманието и да кара читателя да се чувства уютно. Използвайте ключови думи и тагове в картинките и заглавията.
Пишете с желание и не забравяйте да се поставите поне за момент на мястото на потребителите.
Вижте един комплект от събрани много интересни статии по въпроса разказани на достъпен език.