Как да стана добър копирайтър?
Какво трябва да направя?
Забелязали ли сте, че докато сърфирате в интернет, има сайтове, които ви карат да се чувстват приятно и уютно, а други просто са някак студени, хаотични и не обичате да ги посещавате? Това е така, защото първите са създадени именно за интернет и имат кратки и ясни текстове.
1. Пиши кратко, просто и ясно! Сигурно сте чували това хиляди пъти, но трябва да знаете, че хората в нета бързат. Според повечето специалисти от мрежата за копирайтинг postvai.com оптималният ред на текста в един сайт трябва да е около 45 знака, за да се чувства комфортно читателят.
2. Придържайте се към магическото число 3. Хората могат да обработят 7+ 2 бита информация. Следователно в оперативната им памет числото 3 е оптимално представено. Най-лесно се възприемат текстове с 3 параграфа с по 3 точки и 3 описания. Така не само ще прочетат, но и ще запомнят това, което им казвате.
3. Пишете с тонус и настроение. Това винаги се усеща и по-лесно ще „хванете“ читателите си емоционално.
4. Използвайте разговорен приятелски стил Думата "ти" трябва да я има най-малко два пъти повече от думата "аз", "нас" или "ние".
5. Говорете за храна, секс и опасност. Още Фройд е казал, че нашият мозък, за каквото и да говорим, си задава следните 3 въпроса: Мога ли да го ям? Мога ли да правя секс с нея? Ще ме убие ли това?
6. Придържайте се към темата. Знам колко е трудно това. За целта си направете кратка структура и схема на публикацията и не се отклонявайте от основната идея. Придържайте се към основното правило – кратък текст, по същество. Хубаво е да има освен заглавие и подзаглавие, което да доизяснява за какво става въпрос в публикацията след това може да минете на ползите.
7. За привличане на вниманието класически похват е да използвате цитат. Използвайте факти, анекдоти, графики и статистика. Украсете статията, няма защо да се лъжем всички се заглеждат в картинките.
8. Въпросите към вашите читатели са едни от най-лесните и най-мощните техники. Може да направите текста под формата на диалог.
9. Използвайте техника за активиране на "да" нагласи във вашите читатели. Всичко, което трябва да направите, е да формулирате въпроси с които читателят да е съгласен. Ето пример „Ще се радвате да удвоите доходите си без да удвоите вашата работа, нали?” От една страна той казва „Да”, а от друга формирате неговите положителни нагласи към Вашия продукт.
10. Напишете задължително изречение, обясняващо каква е ползата за читателя. Когато пишете рекламна статия за някой продукт, обръщайте функциите, предимствата и екстрите му в ползи. Оставете „сърцето си” и телефон за връзка.
Източник: http://postvai.com
10 съвета към начинаещите копирайтъри
Подобни статии:
Как да управляваме според Макиавели?Всяка държава и всяка организация, дори най-свободните и най-демократичните, се нуждаят от силни лидери, защото само такива лидери могат да овладеят р…
10 съвета към начинаещите копирайтъриКак да стана добър копирайтър? Какво трябва да направя? Забелязали ли сте, че докато сърфирате в интернет, има сайтове, които ви карат да се чувства…